onsdag 22 januari 2014

Tema: träning

Idag har det tränats både i parti och minut :) Det hopade sig en del, tyckte jag.

Kollegan och jag har ju som mål att åka till gymet en timme varje onsdag förmiddag. Idag var en av de onsdagar då det också blev av ... 1 timmes tränande med diverse olika maskiner, som har det gemensamt att man blir trött av att använda dem.

Precis innan vi skulle ge oss iväg ringde det från sjukgymnastiken inne i Stora Grannstaden. Det fanns en plats över på bassängträningen (vattengympan) kl 13 - ville jag ha den? Jo, det ville jag förstås! Även om det började kännas både lite mycket och lite stressigt.

Jag fick ihop det bra till slut. Jag åkte direkt från gymet in till Sta'n och sparade tid på det. Där hann jag både äta och gå inom optikern för att klaga på mina glasögonbågar, som köptes som blå men nu bleknat till någon ljusbrun nyans. Det löste sig också bra - jag hade garantitid kvar, så utan diskussion får jag ett par helt nya glasögon. Inklusive glasen - det kändes generöst :).

Bassängträning i 45 minuter - en ganska tuff sådan!

Snabbt hem och en eftermiddagsfika med Barnbarnstjejen som mellanlandade här hemma mellan skola och fotbollsträning.

Imorgon bitti kan det bli lite besvärligt att ta sig ur sängen, misstänker jag ... Med ont både här och där. Promenad bokad med Promenadkompisen kvart över 8, dessutom.

Inga kommentarer: