onsdag 28 januari 2015

Att komma igång

Det är minsann inte lätt! Jag har ju känt mig mer eller mindre krasslig ett tag, och med upptagna/sjuka motionskompisar  och mestadels grått ruskväder har det blivit dåligt (mindre bra) med att röra på mig.

Vädret har inte precis bättrat sig, men vi är lite friskare och mindre upptagna för ögonblicket - så nu har jag fått lämna soffan! Söndag kväll gick vi en liten stadspromenad, Promenadkompisen och jag, och idag på morgonen tog vi en lite längre runda. Vi fick undvika vår vanliga havsrunda eftersom det blåste så ruggigt, men 45 minuter var vi ute.

Igår fick Kollegan och jag till en gymtimme som kändes riktigt bra, och nu på eftermiddagen klämde vi in en simning också. Vi provsimmade på den här tiden, eftersom Kollegan inte kan på fredagar längre. Vi var inte nöjda, tyvärr. Massor av motionssimmare  i vår halva, och många lekande och glada barn i andra halvan av bassängen. Vi får leta vidare, efter en mindre välbesökt tidpunkt!

Men väl motionerad är jag, och det är bara onsdag :).

Imorgon blir det bara lite spring mellan bussar och tåg - jag ska först till Malmö och på vägen hem stannar jag på fika hos mamma. Dit kommer Äldsta Kusin också, för att ge oss akupunktur. Förra gången var mitt sämsta knä helt smärtfritt dagen efter behandlingen, så det ska bli spännande! Värken kom förstås tillbaka, men en behandling räcker inte för långvarig effekt.

Idag upptäckte jag att det är mindre än två månader kvar till Greklandsresan! Då reser jag ju snart :).

Inga kommentarer: