tisdag 20 januari 2015

Akupunktur

Idag har jag haft en riktigt trevlig dag.  Halsen gjorde visserligen fortfarande ont när jag vaknade i morse, men den bättrade sig efterhand och jag mår lite bättre. Det är säkert allt C-vitamin jag druckit :).

Vid lunchtid åkte jag in till mamma för att fika tillsammans med henne och min äldsta kusin. Hon gick i pension förra våren, och fick då igång oss i kusinträffar - hur trevligt som helst! Hon tyckte att det nu fick vara nog med att bara ses på begravningar ...

Idag var det alltså fika hos mamma (den enda av våra mammor som finns kvar) och så akupunkturbehandlingar! En ond rygg (mammas) och mina skrala knän fick hjälp av en klase nålar i ena örat :). Varsitt öra, alltså. Nu är det spännande att se om det kan bli lite bättre - egentligen behövs det förstås en behandling över en tid för att få effekt.

Efter en trivsam och pratsam eftermiddag fick jag skjuts av Äldsta Kusin ner till centrum. Innan jag tog bussen hem till min lilla stad passade jag på att lämna tillbaka en liten vårjacka jag köpte förra veckan och inte blev riktigt nöjd med.

På impuls, följ inte sådana impulser!, tittade jag inom Åhléns för att se om det fanns någon rolig rea där ... Det fanns det! 70 % prisnedsättning gillar jag skarpt. 511 kr fattigare är jag nu, men jag kom hem med varor som kostat väldigt mycket mera från början.
1 liten dunjacka (istället för den jag lämnade tillbaka), 2 linnen, 1 tröja, 6 par strumpor och en handväska i tyg (som jag varit sugen på ett tag men inte haft lust att betala 300 kr för) - det är jag rikare på.

Åhléns är en av mina trevligaste affärer!

Jag skyndade mig raskt därifrån innan jag hann få någon impuls att gå nerför trappan till hemavdelningen ... Och sitter nu här och gör mitt bästa för att inte gräma mig för att jag kan ha missat något superfynd :)

Inga kommentarer: