onsdag 14 januari 2015

Tisdagar

De flesta tisdagar tränar jag på gym, ihop med Kollegan. Så idag är det alldeles fel - hon var upptagen igår och vi har tränat idag. Fast det är onsdag. Och nu ska vi försöka hitta ett nytt träningsschema, eftersom hon kommer att vara upptagen på fredagar framöver, när vi egentligen simmar.  Min tillvaro rasar ... :)

Lite flitig och ordningsam har jag varit idag, tänk om jag kunde vara det lite oftare? Jag har plockat bort det sista av julen, lagat mat och ätit. Virkat en grytlapp och packat ett grytlappspaket som ska iväg imorgon. Jag packade också ihop några lotterivinster till Barnbarnstjejens fotbollsförening. De har snart sin egen inomhus-cup, och det är alle man (och kvinnor) på däck som gäller. Massor av arbetstimmar går åt för tjejernas familjer för att allt ska funka.

Barnbarnstjejen susade förbi här lite snabbt efter skolan för att hämta skor och för att prova skor. Hennes löparskor hade fått hål i tyget på vid båda stortårna, så jag har lagat ihop dem så gott jag kunnat. Jag klippte ut stretchigt tyg och klistrade på insidan av hålen med textillim, sedan sydde jag fast tyget också, så att det ska hålla. Det syns nästan inte alls - undrar bara hur det håller ...

Skoprovningen, då? Jo, årets födelsedagspresent kommer att bli fotbollsskor av olika slag. Jag är ju bra på att leta upp riktiga fynd, så nu ska hon bli väl träningssko-rustad för en rimlig summa pengar. Nu hade jag köpt 2 par skor på nätet, ett par inomhusskor till fotbollen och ett par nya löparskor till konditionsträningen utomhus när den kommer igång under våren. Tyvärr kan det inte bli en total överraskning för henne, eftersom jag vill kolla att de passar hennes fötter. De passade! Och dessutom var de jättesnygga, tyckte hon. Så glad jag blev :).

Det här med idrottande är faktiskt en ganska dyr historia. Både kläder och skor slits ut nästan varje år. Fotboll hör visserligen till en av de "billiga" sporterna, men ska man räkna ihop all utrustning som de behöver, så ...

Imorgon har jag ett hemligt shopparuppdrag att utföra i Lilla Grannstaden.

Och så börjar jag längta riktigt efter min lägenhet och mitt liv på Smulan. Nu får det bli vår!

Inga kommentarer: