tisdag 13 januari 2015

Helrenovering :)

Vissa dagar travar aktiviteterna upp sig på hög. Så var min dag.

Upp i ottan (tyckte jag, som sover så konstigt just nu), morgonkaffe och iväg till Stora Grannstaden. Dags för årliga tandläkarbesöket - jag var så fin så ... Och en gratis tandborste fick jag också. Betydligt fattigare än innan jag träffade tandläkaren, trots tandborsten, begav jag mig till mitt bästa fik där inne i sta'n. Där åt jag en bulle och virkade en stund, medan jag väntade på att det skulle bli dags att möta mamma för lunch på vår favoritrestaurang. Jo, sedan jag gjorde mig utan bil försöker jag att träffa mamma när jag ändå har ärenden där inne i Grannstaden.

Och något försenat var det här min födelsedagspresent. Jag kunde inte komma på något särskilt jag behövde eller ville ha i oktober när jag fyllde år. Så jag önskade mig en trevlig lunch på sta'n :). Sedan har vi inte hunnit med riktigt, visst går tiden fort?, men nu har jag fått min present. Den var god.

En liten sväng i några affärer hann vi också med - men sedan fick jag springa för att hinna till mitt bokade gyn-besök uppe på lasarettet. Och med "uppe" menar jag verkligen uppe! Det är branta backar upp dit. Men jag hann, något svettig. Tur jag är så vältränad. Hm.

På hemresan fick jag veta att vår planerade promenad fick ställas pga krasslighet, så tyvärr blev det ingen motion idag.

Men annars är jag nybesiktigad, både överrede och underrede, och rundsmörjd på mitten med hjälp av en god present-lunch. Nu går jag nog ett år till utan större reparationer :).

Inga kommentarer: