tisdag 6 januari 2015

Tretton dagar

har nu gått efter jul - imorgon börjar våren :). Tycker jag.

Dagsljuset har i alla fall börjat vända tillbaka, och när julen plockas ihop i lådan och bärs upp på vinden så känns det att något nytt börjar.

Idag har jag varit väldigt aktiv! Så här mycket har jag inte hunnit med på flera veckor :). Jag började dagen med att baka en sorts saftiga frallor, frö-knäcke och en halv sats lussekatter. Diskade och plockade undan innan Kollegan och jag begav oss till ett gratis gympapass på Friskis och Svettis - det blev "soft"gympa den här gången. Sådär jättesoft vill jag ju inte påstå att det var, men utan hopp och mindre ansträngande än det där "medel" jag provade på julafton. Lite svettiga blev vi allt!

Hem lite snabbt och lagade Janssons frestelse innan mina trettondagsgäster kom från lite olika håll. En svettig Barnbarnstjej kom direkt från sin träning (säkert betydligt tuffare än min) hoppade rakt in i duschen innan maten, och mamma och son (min, alltså) kom från bussen.

Efter en trevlig lunch med lite av varje spelade vi se'n julklappsspel en bra stund. Julklapparna var bara småsaker, men roligt hade vi. Till och min mamma visade prov på vinnarskalle och utstötte triumferande HA! när hon fick en sexa och kunde ta ett paket ur högen. Sedan bytte vi runt lite så att vi fick något vi ville ha också :).

Imorgon ska jag nog ta det lite lugnare, tror jag ...

4 kommentarer:

Lisa sa...

Ja, nu får verkligen våren ta och komma. Julen är över och likaså nyår och då kan solen och värmen byta snön och kylan här.

Mitt grekiska liv sa...

Det var nog en aning ljusare i morse :)Efter stormandet igår och i natt.

Lisa sa...

Drabbades du hårt av stormen?

Mitt grekiska liv sa...

Nej,då. Väldigt nersmutsade fönster, massor av grenar som blåst ner och svårt att sova pga blåsten. Men vattnet står högt nere i småbåtshamnen.