söndag 1 februari 2015

Disco och fotboll

Det har varit en intensiv helg här i min lilla stad! Fotbollscup i dagarna två, med runt 800 tjejer i olika åldrar som invaderade sportcentret tillsammans med föräldrar och syskon. Barnbarnstjejen spelade igår, i ett av föreningens 3 lag, så gårdagen tillbringades till stor del på en träbänk med en hel massa tjo och tjim runtomkring mig. Tyvärr gick de inte vidare till slutspel, men de spelade riktigt bra fotboll! Fördelen med att de inte gick vidare var att jag kunde cykla hem redan halv10 på kvällen :).

I fredags kväll var jag på disco. För första gången på ca 40 år ... När jag fick höra en nyinspelning av Peps Persson's  "O'boy, det är vackert väder" ur högtalarna trodde jag att jag hamnat i fel årtionde. Den spelades på mina skoldiscon, ju! Och det är lääängese'n ....

Barnbarnstjejen och några av hennes klasskamrater i 9:an arrangerade skoldisco för låg- och mellanstadiet, för att jobba ihop pengar till sin kommande Polen-resa. Och jag blev inbeordrad som vikarierande förälder. Att utnyttjas som gratis arbetskraft, förstås. Jag var ganska mör efter en hel kväll med musik och barn, ska sägas ... Men tonåringarna fick ihop de pengar de behövde, och barnen hade roligt!

(jag fick inte dansa alls på hela kvällen, Barnbarnstjejen hindrade mig när jag försökte)

Inga kommentarer: