söndag 15 februari 2015

O-lyxig söndag

När jag kommer ihåg det, brukar jag unna mig en liten söndagslyx. Så inte i dag ...

Väckarklockan på halv 8, 8.15-9.15 rask promenad med (min efterlängtade) Promenadkompis. Åhh, vad vi pratade! Det gjorde vi förresten igår morse också, då gick vi vid samma tid.

Förmiddagskaffe medan jag tinade upp från den iskalla blåsten, och sedan dagens storprojekt: garnnystning! Jag nystade och nystade, 7 kg garn. Bara se:    
Det är så skönt att ha det gjort! Nu kan jag virka nästan hela våren, tror jag :). Det här är garnet till mina vanliga beställningsgrytlappar.
Raskt gav jag mig på resterna av stryktvätten - de som fick vänta när strykjärnet inte ville längre.(jag köpte ett nytt igår) Hur det nu gick till blev de två stora linnedukarna kvar ändå, men resten är borta. Jag gör en ny kraftansträngning imorgon, bestämde jag.

Pga akut brödbrist och en svår knäckebrödslängtan fortsatte jag med att baka morotsbullar (jättegoda!) och tunt fröknäcke. Samtidigt som jag lagade tacos till lunch. Då var klockan 2 på eftermiddagen, och jag var väldigt trött ...

Jag har också planterat ett litet växtskott jag hade med mig hem från Smulan i oktober - här tas inga snabba beslut, inte ... Tänk att det överlevt på bara vatten sedan dess?

Till eftermiddagskaffet började jag virka på några grytlappsprover, som ska skickas för bedömning i en butik i Stockholm. Om de bedömer att de passar in i butikens sortiment kanske jag kan få en liten order därifrån :). Håll tummarna!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Oj, vad roligt om du får en beställning från butiken i Sthlm :-) Jag håller tummarna för det.

Mitt grekiska liv sa...

Tack, håll alla tummar du har!