söndag 22 februari 2015

Apropå Grekland

Jag börjar ju känna att det grekiska livet närmar sig lite - sedan igår. Så idag har jag tagit nya tag i den där "saker som måste fixas innan jag åker"-vrån jag har med mig i bakhuvudet. Fast på ett ganska lyxigt (läs lättjefullt) söndags-sätt.
Soffhörna, stickor, virknål och en hög med garn. Och hämtpizza till söndagsmiddag. Jag har några beställningar som jag ska ta med mig ner till Smulan - en liten virkad burk och en stor stickad tröja. Det var den tröjan jag skulle ägna julen åt. Hmm. Jag började då, men se'n blev det fel och jag tappade lusten. Men nu har jag bakstycket och en tredjedel av framstycket klart, så det finns hopp.

Kan någon påminna mig om att jag måste till färgaffären i veckan och köpa ½ liter klarlack? Till min grekiska byrå. På Smulan finns bara liters-burkar. Och en pensel också, tack.

Nu ska jag försöka jaga rätt på Barnbarnstjejen, som jag tror helt har glömt bort att hon har en farmor.

Inga kommentarer: