torsdag 19 februari 2015

Gårdagsgratis och -fynd

I går var det fullt upp hela dagen! Morgonpromenad och förmiddagsfika med och hos Kollegan. Hon reser till Thailand på lördag, så nu har vi ordnat med nyckeln.

Direkt därifrån tog jag bussen in till Stora Grannstaden - där hade jag precis tillräckligt med tid att kika inom Lagerhaus för att leta efter presentpåsar. Jag hittade! Perfekta till de personer som ska få dem :). Samtidigt fyndade jag servetter, silkespapper (jag tycker om att göra fina presenter) och som grädde på moset hittade jag också en liten presentask i guld! Inte förrän jag såg den förstod jag att den blir perfekt att lägga en liten present i, till ett guldbröllopspar.Den var förstås också till fyndpris.

Jo jag gillar prickigt - har jag sagt det tidigare?

På väg till bussen (till mamma, inte hem) kom Skånemejerier gående mot mig - alltså inte hela mejeriet, men en kärra med en enorm mjölkpaket på. Där kunde man gissa hur många liter mjölk paketet rymde, och vinna en årsförbrukning mjölk. Nu gillar jag inte precis mjölk, men jag deltog ändå. Och så fick jag receptbroschyrer och en liten hög reflexer - alltid bra att ha. Ni vet väl att reflexer är färskvara?

Hos mamma fick jag god fika och träffade Äldsta Kusin, som gav oss båda akupunktur. Attans vad ont det gör när hon sätter nålen på "knä-platsen" i örat! Det måste väl betyda att behandlingen tar bra?

Jag delade i gengäld med mig av recept och reflexer, så när jag sent omsider var hemma hos mig själv igen så fanns det här kvar: 
Väskan på bilden låg i min brevlåda när jag kom hem - en present från en tidningspanel jag deltar i. Jag har inte ens behövt lösa in poäng :).

Inga kommentarer: