söndag 1 juni 2014

Veckans söndagslyx

En riktigt go' söndag har jag haft, det är lyx, det :). Inte har det blivit något särskilt idag, men dagen har varit småtrevlig från början till slut. Tänk att kunna vakna på morgonen och den första tanken är: Vad livet är gott!

Lagom väder, mellan 20-25 grader - perfekt för att sitta på balkongen med en bok och en kopp kaffe. Det kom några regnstänk, så då fick jag byta balkong! Att ha två balkonger, det är också lyx.

Så har jag planterat om två av mina växter och städat havsbalkongen. För att jag hade lust - inte för att jag måste. Jag hade tänkt gå bort och simma, men det var då det drog in moln och lite regn. Istället gjorde jag en plocklunch på kokt ägg, en massa grönsaker och rostat bröd (jag steker det i stekpannan, jättegott). Lite TV och virkning på det, och sedan balkongen igen med ett korsord den här gången.

Till kvällsmat blev det en gyros hos Hyresvärdarna, och en liten pratstund. mestadels på grekiska :). Jag fick en present också: en t-shirt med deras logga. De har beställt hem till sig själva, att ha när de jobbar. Jag kan ju inte påstå att den klär mig precis, jag är liksom inte riktigt byggd för t-shirt om man säger så ... Men väldigt gulligt av dem!

Inga kommentarer: