fredag 27 juni 2014

Punkargeten


Som utlovat: Byns punkiga get. Den bor mitt i byn, oftast fastbunden vid en lastbil. Tyvärr. Den får visserligen beta under olivträden intill, men något häftigt getliv verkar den inte ha, precis.

Imorgon åker vi hem. Det är inte heller så häftigt ...

Men värmen börjar bli lite för mycket för mig, 33 grader idag. Både igår natt och nu ikväll har vi båda flyttat ut i köket där luftkonditioneringen finns och stängt dörren till sovrummet för att hålla kvar den svala luften där vi är. Inte en gnutta svalka får slippa undan!
Resultatet blev att vi somnade väldigt gott i går, sedan var vi båda vakna vid 5-tiden för att vi frös. Då var det runt 23 grader ...

Vi har hunnit säga adjö till de flesta idag, ätit en sista middag på Hotellet och blivit omkramade, haft svenska kaffegäster här på förmiddagen (det var Bokbytarna, som jag träffar igen i september).  Blomvakten är ordnad, balkongerna städade, hyran obetald ... Panagiotis hade inte tid att ta emot pengarna idag, så jag hoppas att jag får betala imorgon :) Vi har tvättat och packat.

Lite bad och sol hinner vi med imorgon innan vi låser och ger oss iväg efter lunch. Hemma i Köpenhamn ska vi vara vid 22-tiden.

Så här ser mina blommor ut idag, när jag själv haft hand om dem ett tag. Det ska bli spännande att se vad de liknar när jag kommer tillbaka i september.

Till sist en liten titt på mina senaste hushållsinköp - balkongbord och stolsdynor.

Inga kommentarer: