fredag 20 juni 2014

Ett aktivt liv ...

Mitt Smulan-liv är sig inte riktigt likt sedan jag tog med mig Barnbarnstjejen :).
Först och främst är det lite mindre plats här. Och så är det ju det med att bestämma dagen själv, i min egen takt? Glömt hur det funkar, och dessutom helt orealistiskt ... Men kul har vi.

Dagens innehåll: Promenad - jag/jogging - Barnbarnstjejen i 30 minuter, morgonkaffe medan hon somnade om i 2! timmar. Då städade jag, och ringde mamma. Sedan försvann mitt internet igen, så det var ju tur att jag ringde tidigt.

Strand och bad i blåst och höga vågor några timmar och en gyros-lunch. Vi råkade gå förbi där och de råkade ha öppet. Och gyros är gott. Tycker vi. Åtminstone än så länge. Sandkorn överallt är däremot något jag inte gillar.

Vi har träffat på två av våra tidigare hotellvärdar idag, som sett Barnbarnstjejen med jämna mellanrum sedan hon var 5 år gammal. Hon kände igen dem lätt som en plätt, kan jag säga, medan de hade det lite svårare ... Men glada var de att se henne!

Så vandrade vi ner till infokiosken i hamnen, den nya, fina, som invigdes för några veckor sedan. Och som välsignades ordentligt av ö-prästen. Där anmälde vi Unga Damen till morgondagens beachvolley-turnering nere på stranden. I Mix-klassen, förstås. Så nu vet vi vad morgondagen ska innehålla.

Vi skulle äta lite enkel kvällsmat här hemma och titta på fotboll, var det tänkt. Men halv 7 hade min gäst somnat på sängen och vaknade inte förrän halv 10. Sol och bad tar verkligen på krafterna :).

Och nu är hon pigg och glad, och jag är trött. Mitt internet lyckades jag lirka fram ur cyberrymden för en liten stund sedan. Det är knappt jag vågar stänga av datorn - ifall det rymmer igen.



Inga kommentarer: