måndag 9 juni 2014

Dagvill

Redan igår kväll trodde jag nog att det skulle vara helg idag - en typisk lördagsmorgon. Riktigt övertygad var jag när jag vaknade i morse. Fast helt fel, förstås.

Kanske för att det varit ganska full fart hela helgen? Med grejande härhemma, telefonsamtal, promenader, virkande, en tur på byn i lördags och en tur till Grannstadens köpcentrum igår. Med långa listor på saker att kolla!

Gårdagen resulterade i att jag fick noggrann koll på vad som går att använda till vattenkokar-bord i Smulan-lägenheten - bordet blev en byrå :). Inbyggd extraförvaring på köpet, inte dumt alls i mitt lilla kompakta boende. Den köper jag på IKEA nere i Grekland när jag kommer ner efter sommaren. Lätt som en plätt. Tyvärr hittade jag varken stolsdynor i rätt storlek eller de påslakan jag ville ha. Men jag har ju hela veckan på mig :).

Myggnät till både köksfönster och balkongdörr tar jag med mig när Barnbarnstjejen och jag åker ner nästa vecka. Jag tror att de kommer att behövas ...

Valutan passade jag på att växla, passet ligger i handväskan, så nu är jag i princip resklar. Igen.

Inga kommentarer: