lördag 21 juni 2014

Beachvolley

Det har varit beachvolley för hela slanten idag. Lite mindre i omfattning än jag tänkte, och den utlovade zumban försvann på vägen till ön. Tror jag. Den kanske kommer imorgon? Men en kul dag - med några liter vatten, ett bad i havet för mig (desto fler för Unga Damen) och ostpajer till lunch. I skuggan under det stora soltaket som sattes upp. Jättebra ända till vinden tilltog på eftermiddagen och det var på väg att ge sig av mot Grannön ... Men inga solsting här inte - jag blev lite fundersam igår när Barnbarnstjejen sov så mycket.

Vi tog en liten tur till poolen för eftermiddagskaffe/eftermiddagsmilkshake och ett litet extradopp. Det skulle vi inte gjort - jag blev geting-stucken på insidan av överarmen! Inte kul, kan jag säga. Raskt ner i poolen för att kyla ner bettet, men sedan fick jag en grekisk salva att ta på i en stor klick. Den verkade inte alls hjälpa, jag tyckte bara rodnad och svullnad blev värre, men efter ett par timmar var det mesta försvunnet igen, och nu har jag bara bettet och en ömhet kvar.

Barnbarnstjejen har 29 myggbett, förresten. Hon räknade i morse. Alla har tillkommit sedan vi satte upp myggnätet. Inte bra ... Därför har vi satt om det ikväll, och så ska hon räkna imorgon igen :). Är det fler då hotar hon med att vi ska sova med balkongdörren stängd.

Då åker jag hem.

Inga kommentarer: