måndag 9 juni 2014

Träning


Det har varit en dag i träningens tecken :).

Redan klockan 8 begav vi oss ut, Promenadkompisen och jag, på en timslång och rask promenad i underbart väder. Vi småjoggade minsann upp för den lilla backen också!

Efter frukost tog jag cykeln ner till hårfrisörskan (=mera motion) och blev skönt kortklippt igen. Och så cyklade jag hem igen. Lite armhävningar mot köksbänken (jag kände mig inspirerad)

Frisk salladslunch, och sedan dök den efterlängtade Barnbarnstjejen upp efter skolan. När vi fyllt i vad som hänt sedan sist började vi ivrigt planera vår semesterresa till Smulan. Jag ska promenera och hon ska jogga, så ska vi köra magträning, simma, sola och bada. Hon ska absolut bli väldigt brun, förstås. Och få tillbaka sina magrutor - de försvann efter att gymnastkarriären var över ... Nu ska de letas fram igen. På 11 dagar.

Och jag är glad och belåten över att få en ivrig träningskompis, även om jag inte riktigt förväntar mig att få magrutor. OM jag råkar få en eller två, då lovar jag att genast fotografera den så ni får se :). Innan den hinner försvinna ...

Medan vi planerade allt detta började vi träna lite olika övningar på golvet i vardagsrummet, så tro inte att det bara blev prat!

Inga kommentarer: