tisdag 3 juni 2014

Det regnar!

Just nu öser det verkligen ner och jag är glad att jag hann promenera hem från Grannbyn medan det bara småregnade lite. Det har regnat lite till och från hela dagen - en typisk innesittardag. 20 grader ute vilket betyder precis lagom inomhus, lagom för TV-serietittande med en virkning. 2 ½ grytlapp blev det idag tack vare vädret.

Sahara-regn är det också, så allting är prickigt av den rödbruna sanden som följt med i regnet.

I Grannbyn har jag varit på musikkväll - grekisk musik och grekiska danser. Och en väldigt god pannkaka med banan och en kula glass :). Jag ville ha cheesecake, men den var slut ...

Annars har jag mest ätit kylskåpsrester idag, det är ju dags att tömma kylen igen. Om någon minns den där stora skålen med aprikoser? Så kan jag meddela att det nu finns 3 st kvar. Det är väldigt gott med aprikoser.

Mitt lilla blomvattnings-bekymmer har jag inte vågat lösa ännu, men om det kunde regna så här hela tiden jag är hemma skulle det inte bli något problem alls. Jag har ju en hel dag på mig att organisera bortovaron, så det är inte så bråttom, tänker jag.

Inga kommentarer: