lördag 7 juni 2014

Stadspromenad

Det är riktigt gott att vara hemma i Sverige också. Idag skiner solen (mestadels) och jag började dagen med en rask promenad tillsammans med Promenadkompisen. Härligt! Och vi hann åtminstone börja prata ikapp oss ...

Efter frukosten gav jag mig ut igen, för att fylla på med allt möjligt. Mat, till att börja med :). Hem med två fulla matkassar och ut igen - till en heminredningsaffär som nyligen öppnat i min lilla stad. Där hittade jag, till Smulan-lägenheten, något jag funderat på väldigt länge: en sittpuff med förvaring inuti. För det facila priset av endast 169 kr, och hopfällbar är den också, så jag kan få med den i resväskan.

Längre ner i sta'n gick jag in i elaffären med min lilla trasiga plastplutt från min grekiska fläkt. Där trodde de helt säkert att det skulle gå att ordna fram en ny reservdel, men jag behövde modellnummer och tillverkare. Att jag inte har något nummer var lätt att lösa - det finns alltid på en skylt som jag hittar när jag tar bort fläktfiltret. Ett steg på vägen mot en fungerande fläkt, men nu måste jag tillbaka till Smulan först. För att läsa på skylten.

Nästa stopp var i datoraffären, där kan de ordna allt jag ville ha! Efter en del pendlande mellan mina två länder har jag tröttnat på att släpa med mig alla sladdar och andra tillbehör till datorn - de tar plats och är bråkiga och väger en del.
Det var extrapris på både datormus och headset - båda för 48 kr! För att få rätt strömkablar och adapter behöver jag ha datorn med mig, så jag ska dit en gång till. Då ska jag också köpa små söta datorhögtalare att ha när jag vill lyssna på radio där nere. Och sedan slipper jag släpa på allt detta fram och tillbaka fler gånger.

Till lunch har jag ätit en jättegod lax- och kräftsallad. Nu blir det några aprikoser till efterrätt :).

Inga kommentarer: