måndag 2 juni 2014

Rese-stress?

Idag drabbades jag plötsligt av "en liten orosknut i magen". Egentligen utan anledning, men jag tror att det var min hemresa på torsdag som drog igång den lilla knuten. Hyresvärdarna var här nedanför i förmiddags och vattnade blommor och träd, vilket fick mig att börja tänka på att nu måste jag faktiskt ordna med blomvattningen, så att mina blommor inte torkar ihjäl när jag är borta. Nu när de rotat sig och växt till sig. Visserligen var jag väl lite obegåvad som skaffade mig blommor att ta hand om när jag är borta hela sommaren, men det skulle nog ordna sig ...

Det svåraste är nog att jag har flera idéer om vem som kan hjälpa mig. Jag ska bara komma över mitt motstånd mot att be halvbekanta om hjälp ...

Engelskan vattnade här förra gången jag var borta, men det är betydligt varmare nu, och det krävs nästan vattning varje dag. Och hon bor i Grannbyn. Sedan har jag min väldigt nya promenadkompis, som kanske skulle kunna ta en promenad hit varje dag för att vattna - fast jag känner ju inte henne så bra ännu. Hyresvärdinnan kanske kan ta hand om dem hemma hos sig? Hon har alldeles för mycket att göra för att hinna hit också, men hon måste ju vattna sina egna blommor ändå.

Och till sist en helt ny idé - nere i suterrängplanet 2 våningar ner, där bor nu rumänskan som arbetar för Hyresvärdarna över sommaren. Då kunde jag bära ner dem till hennes uteplats lätt som en plätt.

Hmm. Jag får fundera tills imorgon. Och samla lite mera mod. Att det ska vara så svårt att vara vuxen :). Jag tycker helt enkelt att det är lite mycket begärt, tror jag.

För övrigt är rese-stressen inte särskilt stark - jag har en liten hög där jag fyller på med det jag behöver ha med mig hem när jag ser det. Det kommer inte att ta mer än 10 minuter att packa och stänga ner lägenheten på onsdag kväll. Om jag löst det där med blommorna.

Inga kommentarer: