torsdag 26 juni 2014

35 grader och internetstrul

Jag minns en tid - för ca 2 månader sedan - då jag muttrade lite smått över att det var småkyligt här på morgnarna. Typ 15 grader i sovrummet. Nu har vi 35 grader. Det är varmt ... I eftermiddags gick strömmen över hela ön och höll sig borta i flera timmar.

"Det händer alltid när det blir varmt", sa Nektaria på Hotellet. "Alla sätter på luftkonditioneringen till siestan - då går strömmen".

Vi har tillbringat dagen liggande som sjöstjärnor antingen på sängen eller i solstolen. Det är ungefär vad man mäktar med under en dag - bara förflyttningen tar den kraft man har. Nu minns jag tydligt varför jag åker hem till Sverige på sommaren :).

Större delen av de senaste dagarna har jag inte fått wifi:t att fungera i datorn. Eftersom det fungerar i Unga Damens telefon hela tiden blir jag inte mindre frustrerad ...

Tisdagsshoppingen föll väl ut för oss båda :). Jag fick ett balkongbord och dynor till balkongstolarna till hyfsade (och nerprutade) priser, Unga Damen fick puder och presenter. Båda fick vi smarrig fika nere vid hamnen innan vi tog båten tillbaka till Smulan.

Imorgon är vår sista hela dag här. Kaffegäster, promenad, städning, packning och tvätt står på agendan. Och en massa badande, nu när vi båda är friska igen. Unga Damen måste säkert bättra på solbrännan lite till misstänker jag.

Om jag kan lirka fram något internet ur datorn imorgon ska jag visa upp öns Punkar-get. Något att se fram emot, eller hur :)?

Inga kommentarer: