torsdag 19 juni 2014

Hushållsarbete i 30 graders värme ...

Om man tittar riktigt noga på bilden här ovanför - då kan man se att vi har jobbat hårt idag. Nu har vi ett myggnät på balkongsidan nämligen. Vi var smått desperata i morse - det har varit 30, 6 grader i sovrummet hela natten. Med luftkonditioneringen på för fullt (placerad i köket 10 meter bort) i 4 timmar lyckades vi få ner det till 29,8. Och det kändes inte värt all den elektriciteten för så lite.

I natt ska vi prova med att sova med öppen balkongdörr, i förhoppning om att utomhustemperaturen sjunker under 30 nattetid. Möjligen vaknar vi imorgon med otaliga myggbett (det var ett billigt myggnät och det blåser till rätt bra emellanåt). Jag återkommer med rapport angående detta.

Annars har vi tillbringat större delen av dagen vid och i Hotellets pool. Barnbarnstjejen i och jag vid. Fast jag har simmat 10 längder och kastat boll  med henne en stund. Näsan har slutat rinna och jag är lite bättre i min förkylning :).

En liten kvällsrunda runt byn och hälsa på alla bekanta som också kvällsrundade, innan det blev kvällsmat på gyrosstället. Naturligtvis passar vi in alla aktiviteter efter VM-fotbollens schema.

Vi fick veta att det ska bli beachvolleyturnering nere på stranden både lördag och söndag - med en massa roligheter runtom - bl a zumba! Och Barnbarnstjejen ska spela i ett mixlag, tillsammans med Panagiotis i Hyresvärdsfamiljen. Och så ska vi förstås leta efter en tjej (inte jag, jag ska zumba) som vill bilda lag till damturneringen :). Lagen består visst av bara två personer, det gör det lite lättare, tror jag ...
Imorgon är det träning för alla som vill - gissa vad vi ska göra imorgon? Efter joggingen kl 7, förstås. Återkommer angående det också.

Vi har det riktigt trevligt.

Inga kommentarer: