söndag 15 juni 2014

Liten sammanfattning

Här har det varit fullt upp :). Det har varit riktigt skönt att vara hemma i svenska tillvaron ett tag, trots att jag känt mig lite halvskruttig några dagar.

En del förberedelser till resan, förstås - med Barnbarnstjejen inne i Stora Grannstaden är det lite svårare att ha koll på att allt kommer med :). Igår förmiddags t ex, då kom jag på Sjukförsäkringskortet!!! Var är sjukförsäkringskortet? Inte mitt alltså, det ligger i Grekland, men hennes? Hon blev inte glad, kan jag säga, när jag ringde och bad henne (gav henne order) att leta ... Men idag hittades det i en låda, och hennes pass ligger också färdigt. Puh!

Annars har jag promenerat några gånger, pratat en massa med väninnorna, bokat tvättid, handlat extra strömsladdar till datorn (nu ska det inte släpas sladdar fram och tillbaka fler gånger) och packat ner det mesta i resväskan. Postat grytlappar, planerat in ett par trevliga aktiviteter längre fram i sommar och bokat om tvättiden ... Varit på massagebehandling har jag också - vilken skillnad i kroppen det gjorde! Dagen efter hade jag t o m träningsvärk i flera muskler som nu var mjuka och fina.

Jag har sett på två fotbollsmatcher här i veckan, båda bortamatcher och båda med vinst för "mina" tjejer :). Idag var det härligt att vara åskådare i gott solsken och 3-0 vinst.

Ett par små uppdrag har jag också hunnit med under veckan. Som hemlig shoppare - där jag fick en  liten summa att handla för i olika butiker och sedan fick fylla i ett formulär om hur det fungerat i butiken. På så sätt lyckades jag köpa två tunna sommartäcken, för 10 kronor styck. En liten ersättning för besväret ingick också. Täckena ska med till Grekland, förstås. Jag har löst in lite undersökningspoäng från paneler - 300 kr hade jag fått ihop där. Och efter min nästa flygtur, på tisdag, kan jag byta bonuspoäng mot ytterligare 300 kr i presentkort.

Så bortsett från min skruttiga hals så har jag haft en trevlig vecka :).

Inga kommentarer: