måndag 23 juni 2014

Varmt och gott

Det är det minsta man kan säga ... Solen skiner och temperaturen håller sig runt 30 grader. Vilket innebär att vi båda befinner oss till största delen under vatten en stor del av dagen.

Igår var det Hotellets pool (där det nu är fullt av svenskar i olika åldrar) som gällde direkt efter lunchen där. En liten morgonpromenad hann jag med innan det blev för varmt, förstås. Dvs kvart över 7 på morgonen. Idag blev det en liten runda med engelska promenadkompisen i värmen.

Jag har tillfrisknat från snuvan och nu är den fullt utbruten hos Unga Damen istället. Hon klarar den betydligt bättre än vad jag gjorde, kan meddelas.

Hon orkade hjälpa till (idag) att flytta tillbaka 4 lånade balkongstolar till Engelskan i Grannbyn, bada i två timmar och äta en stor portion cheesecake innan vi gick tillbaka till vår egen by för att bada en stund i havet. Och sedan byta mellan minst 7 olika kläduppsättningar inför middagen ... Det hade jag aldrig orkat med, med rinnande näsa och ömma bihålor.

Fast nu somnade hon till lite i väntan på fotbollsmatchen mellan Kroatien och Mexiko, så lite sliten är hon nog.

Imorgon åker vi till Grannön för att fika och leta nödvändiga saker. Vilket betyder balkongbord och glas för mig och kläder och smink för henne, misstänker jag :). Och på onsdag ska det bli 36 grader varmt. Då ska vi göra minsta möjliga ...

Inga kommentarer: