torsdag 5 juni 2014

En vacker man

Jag blev så trött igår kväll ... Det blev inget skrivande alls - det var säkert allt städandet på morgonen! Eller kanske det lilla glaset vin jag drack? Eller det hårda arbetet med att ordna blomvakt, kanske? Det löste sig - rumänskan i mitt hus vattnar.

Och idag har jag rest och rest. Jag började med en promenad i hyfsat rask takt, med resväskan på släp, till Grannbyn och båten. En båttur, en lång busstur, en flygresa, en tågresa (på danska sidan - det är tågstrejk på den svenska) och en liten båttur till. Och en buss, förstås.

Mamma mötte mig vid båten, både av ganska nyetablerad tradition (har att göra med de senaste årens långa borta-vistelser att göra) och för att hämta upp grekiska aprikoser att göra marmelad på. En liten pratstund hann vi med innan min buss kom.

Men, ni anar inte vilken underbart vacker man jag lyckades träffa på vägen hem ... Den allra vackraste sortens grekiska man (svensktalande också), med glada och snälla och vackra ögon. Dessutom jättetrevlig och med en vacker kropp. Snyggt klädd i nyskräddad kavaj... Snudd på grekisk gud, alltså :). Jag skulle ha kunnat drägla, om det inte verkat lite oartigt. Att slicka mig om munnen verkade inte heller så finkänsligt, så jag lät bli. Men jag njöt (mmm) av anblicken hela vägen från flygplatsen och tills vi klev av färjan. Där blev jag ordentligt presenterad för en av hans söner, på typiskt grekiskt vis, och jag presenterade honom för mamma. Hon höll med om att han var vacker :).

Sedan åkte han hem till sin fru och jag hem hit. Och jag får hålla ögonen öppna - det kanske finns fler så'na?

Inga kommentarer: