onsdag 18 juni 2014

Nåja :)

Vi är på Smulan nu - efter en lång resa under gårdagen. Via Paris. Kan någon förklara för mig hur det kan bli billigare att flyga en 2-timmars omväg med två flyg än att flyga raka, kortaste, vägen?

Till Smulan kom vi strax före tio idag, efter 4 timmars sömn. Som grädde på moset förbyttes de senaste dagarnas halvskruttighet mot en rejäl snuva: lite feber, rinnande näsa och tillräckligt många nysningar i rad för att Barnbarnstjejen skulle vrida sig så pinsam jag var ... För henne.

Uppackning och hämtande av nu väldigt stora krukväxter (konstigt att mina växter mår så gott när jag lämnar landet - vilket land det än handlar om), och sedan poolen. 29 grader trots molnigheten idag och 29 grader i poolen också. 4 längder simmade jag trots sömnbrist och snuva.

Och en hel del bekanta från olika länder har vi träffat på redan den här första dagen.

Middag på ett tavernatak i solnedgången vi kunde ana genom molnen - tillsammans med Engelskan och hennes man.

Nu bäddar jag ner mig för lite tillfrisknings-sömn (bara 29.6 gr i sovrummet, att jämföra med de 15 jag hade här i april) medan det tittas på VM-fotboll från andra sängen.

Och nej, jag vägrade stanna vid storbildsskärmen i flera timmar. Men en annan kväll, så.

Nati, natti.

Inga kommentarer: