lördag 26 mars 2016

Solen skiner

Ja, kanske inte just nu, förstås. Men hela dagen :).

Idag är jag helt utmattad efter resan. Vi gick en väldigt långsam promenad runt byn i förmiddags, W och jag. Bara runt byn - men med alla stopp för att hälsa och höra hur vintern varit tog det en hel timme. Så har jag storhandlat ( 1 liter mjölk kostar 2 euro!) och börjat städa av det värsta. Köksbalkongen och trappan upp först av allt, de senaste dagarnas regn tog med sig den rödbruna Sahara-sanden hit. Nu ikväll har jag packat in kläder och annat i garderoben och fått ordning på mitt garn, så nu känns här beboeligt.

Jag sov 2 timmar på eftermiddagen, och känner mig inte riktigt vaken ändå ...

I går kväll när jag gick och la mig upptäckte jag att det gjorde jag med ett stort leende :). "Min säng"!
Och runt 17 grader har jag haft i sovrummet, som inte varit lika fuktigt som förra året. Det märks att det varit en torr vinter här.

Imorgon ska jag försöka mig på promenaden bort till Stora Grannbyn för att titta till Engelskans hus. De kommer inte förrän om några veckor, och har inte haft någon som sett till det i vinter.

Tack för hälsningen från de beresta Bokbytarna, de hörde av sig från Kanarieöarna för att önska mig trevlig resa :). Vi ses i juni!

Inga kommentarer: