tisdag 8 mars 2016

Internationella kvinnodagen

Idag är det vår dag :). Det gäller att göra det mesta av den.

Jag gick till affären för att handla grönsaker och frukt, det är alltid slut här hemma! På vägen ut förärades jag en vacker röd ros, från Metall's lokalavdelning. Jag blev jätteglad!
Affären hade grekiska apelsiner till extrapris - det var särskilt trevligt. Det finns inga apelsiner så goda som dem! Jag släpade hem en stor påse - min Greklands-abstinens växer för varje dag nu och jag kastar mig över allt som känns och smakar grekiskt.

Det mesta och bästa jag har gjort med vår dag är att träffa båda mina promenadväninnor för att promenera. En runda på morgonen och en på eftermiddagen. Så har jag tvättat, inte så där väl planerat, precis. Jag tvättade nämligen täcke och kuddar sist av allt - de hann inte torka.

Nu går jag till sängs.

Nerräkning till Smulan: 16 dagar kvar ...

Inga kommentarer: