torsdag 24 mars 2016

Resumé



Vet ni, det är bara en dag kvar tills jag flyttar söderut :).

Igår fyllde min mamma 79 år för andra gången, hon tänker nämligen inte bli äldre än så. 80 tycker hon låter gammalt! Hela vår lilla familj gick på restaurang och hade en härlig kväll tillsammans. Min systerdotter kom flygande från England som en födelsedagspresent - mamma trodde inte sina ögon!

Tillsammans hade vi skramlat ihop till en ny dator åt henne - det blev också en stor överraskning för henne. Sonen (min) köpte den och har ordnat till den så att hon lätt hittar allt hon vill använda den till. Hon har skypat mig ett par gånger redan :).

När jag ändå var i Stora Grannstaden växlade jag också de sista kontanterna till euro, så nu är finanserna klara. Katten är vaktad, en beställd liten uggla är virkad, och Unga Damen har övningskört halva eftermiddagen idag. Med stor entusiasm, förstås.
Idag har hon tränat svängar, parkering intill trottoar, och att svänga vänster in i parkeringsruta. (på en stor och tom parkering, annat vågar jag inte ännu) - allt utfört riktigt bra! En liten stadsgata letade vi upp, där det till hennes förskräckelse kom en bil och sedan en buss!

Till sist gav vi oss ut på landet så hon fick köra lite landsväg, köra i 3:an och hålla sig ända upp till 50 km/tim. Det gick läskigt fort, tyckte hon :). Och så fick hon tanka för första gången i sitt liv också.

Bara för att det gick så bra idag, och var så roligt, lovade jag att vi kör imorgon eftermiddag också, mot att hon hjälper mig med sista avstädningen här hemma på förmiddagen.

Min torsdagslista ser alltså ut ungefär så här:
städa, tvätta, stryka, kasta sopor och vattna blommor, packa det sista och bära ner väskorna i källaren, hämta sista medicinen, vakta katten en sista gång, övningsköra med Unga Damen, skicka iväg ett litet paket grytlappar .... Osv osv. Dagen kommer att börja kl 7 - det ska bli intressant att se hur dags jag kan få den att sluta :)

Fredag morgon 20 över 5 blir jag hämtad av Promenadkompisen. Då flyttar jag.


 
PS
Internetkopplingen hade redan gått och lagt sig när jag ville publicera, så inlägget är ett halvt dygn försenat.

Inga kommentarer: