måndag 21 mars 2016

Mycket händer :)

Nu är jag inne på sista veckan hemma i Sverige. Det märks och känns!

Min måndag har innehållit en blandad kompott, får jag säga. Strax efter 9 gav jag mig i väg till Lilla Grannstaden för en tid med min massör, det var verkligen välbehövligt! Aj aj aj, vad ont det gjorde i muskelknutorna! En snabb titt in på Lindex hann jag med - där hittade jag en lite snygg tröj-blus som blir fin till mammas 80-årskalas i morgon :) På rea, naturligtvis!

I provrummet ringde min mobil, som nästan aldrig ringer! Det var Kollegan som ringde från Spanien, där de nu satt fast pga en flygledarstrejk i Frankrike. Inte förrän på torsdag kan de ta sig hem! Kunde jag ta hand om katt, hus och post tills dess? Och kunde jag avboka en tandläkartid för mannen och en tid hos ögondoktorn för Kollegan?

Inga problem, naturligtvis :). Jag befann mig just då två kvarter från ögondoktorn och gick raskt in och avbokade. Receptionisten var så vänlig att hon letade fram telefonnumret till tandläkaren också, så efter ca 5 minuter var det avklarat. Lätt som en plätt! Det är värre med katten. Stackarn. Hon får vara ensam i flera dagar till, utom när jag kommer på ett kort besök. Jag tänker i alla fall skämma bort henne med lite extra god mat, och dessutom stanna lite längre när jag hinner :).

Snabbt hem efter katt- och husbesöket som jag tog på vägen hem från bussen, en ganska snabb lunch och sedan iväg till min årliga hälsokontroll. Som dröjt 1 ½ år. Och nu blev av bara för att jag pressade på om att jag ska åka på fredag.
Nu är hjärtat kollat, utan anmärkning, och en hel massa blodprover är tagna. Jag har fått recept till alla mina mediciner (och besökt apoteket, där jag fick det mesta) och blivit klämd på. På magen - den jag haft ont i över helgen. Jag mår mycket bättre nu, men aj vad det gjorde ont i övre delen när han klämde! Detta resulterade tyvärr i diagnosen magkatarr och en ny medicin mot det. Som om jag inte hade många nog ... Jag får snart ha en egen resväska till alla tabletter.
Nu ska jag i alla fall prova den här medicinen i 2 veckor med hopp om att den hjälper. Om inte, ska jag höra av mig. Det gör mig tacksam för Skype!

Nu måste jag gå och virka på en uggla som är beställd.

Inga kommentarer: