söndag 27 mars 2016

Sol, regn, åska och blåst

Precis vad vi kallar aprilväder - så har jag haft det idag. Förmiddagen var jättefin, så jag gick bort till Stora Grannbyn längs Stora Vägen, tittade till Engelskans hus (som stod kvar och såg okej ut), handlade lite och gick tillbaka längs Strandvägen. Eftersom jag går saktare än vanligt tog själva promenerandet en timme istället för 45 minuter. Väl hemkommen fick jag plötsligt höga träningsambitioner och gjorde 10 armhävningar mot balkongräcket. Det gick inte så bra ... Jag har tappat mina muskler (och de var inte många) i överarmarna över vintern. Kanske finns det ett (litet)samband med att jag varken simmat eller tränat på gym? Ytterst deprimerande.

Jag åt min mannagrynsvälling som en duktig flicka (ingår i mina nya matvanor pga magkatarren) och läste lite innan jag somnade jättegott i kökssoffan. Tills jag blev väckt av att Kollegan försökte ringa mig på skype. Det blev inget samtal, uppkopplingen misslyckades och det var kanske lika bra det - yrvaken som jag var!

Ikväll har det regnat och åskat en bra stund. När det slutade vid halv 8 tänkte jag mig ner till gyrosstället, både för att äta kvällsmat och för att betala hyran. De har bara öppet på helgerna nu innan säsongen - och söndagen är det nog bara dagtid. Det var bara att vandra vidare, i jakt på något varmt att äta. Just nu är det bara två tavernor öppna, en nere vid stranden och en ovanför hamnen. Det nya pizzastället nere vid stranden har också öppet på helgerna, vilket för deras del räknade in även kvällen :). God och fräsch pizza i 3 olika storlekar. Jag valde den minsta, som kostade 45 kr med en flaska vatten till.

Imorgon blir det hemlagat - jag vågar inte utsätta min onda mage för något stekt i olja. Inte ännu. Fast pizzan har gått bra hittills :).

Inga kommentarer: