tisdag 15 mars 2016

Årets första vårdag :)

I eftermiddags var jag bjuden på fika hos Kollegan. Hon åker nämligen till Barcelona med familjen på torsdag, för att fira sin jämna födelsedag - och jag ska vara katt- och husskötare. Jag vet inte riktigt hur det ska gå. Katten brukar vara på pensionat när de är borta, och det inträffar då och då en och annan smärre katastrof i huset. Sist var det ett rör i värmepannan som gick sönder samma morgon som de skulle åka, så att vatten bara forsade ut över källargolvet ...

Men innan fikat tog vi oss en liten promenad, och sedan i förmiddags så hade våren anlänt! Det är en glädje, det :). Soligt, varmt, vindstilla. Säkert 10 grader i solen. Underbart! Alla halvsovande livsandar piggnade genast till, och hade vi inte tvingat oss hem till det där fikat hade vi väl varit ute än!

Kollegans äkta make gav sig ut i trädgården och började klippa ner buskar och räfsa bort löv ur rabatterna medan vi var på promenad - det såg så härligt ut! Jag kan riktigt känna de minnena i kroppen, så roligt det var att begå trädgårdspremiär efter en innesittar-vinter (och hur ont man hade i händer och muskler dagen efter).

Jag jobbar på med min nerräkning inför Grekland och betar av det som ska fixas innan resan. 10 dagar nu :). Frysen börjar bli tom, den mat som ska följa med är inhandlad, det mesta av allt annat ligger i eller intill resväskan. Blodprover tagna.

Jag saknar fortfarande en reseförsäkring och nya kardborrband till mitt myggnät som ramlade ner till största delen innan jag åkte hem i höstas. Mera medicinlager behövs också. 3 månader är länge :).

Inga kommentarer: