lördag 27 juni 2015

Två veckors bilder

Nej, jag har inte hittat min kamerakabel. Däremot har både Unga Damen och Promenadengelskan undrat varför jag inte sätter minneskortet direkt in i datorn?
Nja, joo, alltså ... Jag tror nog inte, kanske, att det finns minneskortsplats på min dator,

Av rubriken framgår möjligen att jag hade fel. Det finns en sådan plats, och nu har jag laddat in bilderna. Utan kabel. Jag vill ändå påpeka att det var lite mindre smidigt, så ingen råkar tro att jag är förtjust i denna nya metod. Ny för den här datorn, alltså.
Nu till bilderna:

Startområdet inför minimaran (för två veckor sedan) var verkligen tättbefolkat  med drygt 300 löpare ochalla hjälpredor och all publik - det var inte platsen där Unga Damen och jag placerades som vattenlangare :) Vi langade både på utvägen och hemvägen, efter att vara 3.7 km på ena hållet så blev vi 10 km när löparna återvände.  Vi behövde bara flytta tvärs över vägen. Vattenflaskorna tog slut! 13,5 km i grekisk värme och många branta backar ... Vinnaren sprang på 49 minuter.

Vi jobbare blev utstyrda i en vacker keps (ingen kan ana hur jag missklär i keps - Unga Damen bytte nästan bort sin vattenlangarplats för att slippa stå tillsammans med mig) och så fick vi ju varsin medalj för hårt och gott arbete :).
 
Dagen efter var det simning - lite färre, men ändå blev jag småimponerad av antalet startande.

Vår inplanerade pool-dag med solning fick ett hastigt slut då åska blixt och skyfall drog in över ön och gjorde att strömmen gick, dessutom. Vi fastnade i poolbaren, i brist på båt hem!

 Och till sist en härlig beachvolleydag för en vecka sedan! Vädret var bättre än resultatet ...

2 kommentarer:

Lisa sa...

Roligt att du fick in lite bilder :-)

Men du, har ju hört om den grekiska pengakrisen på tv nu och hur påverkar den dig?

Mitt grekiska liv sa...

Vi är inte alls påverkade så här långt, och är glada för det. Eftersom Smulan är en så liten ö används inte kort här, så jag åker alltid hit med bara kontanter. Passar ju bra nu! För säkerhets skull tog jag dessutom ut lite extra förra veckan, medan det fanns pengar i automaten. Där tog sedlarna slut igår förmiddag.