lördag 6 juni 2015

Det är ju söndag!

Till min överraskning är det inte en bra lördag att uträtta en hel rad ärenden på, idag. Idag är det en lördag som också är en söndag. T o m nationaldagen är det.

Apoteket har stängt. Bokhandeln har stängt. Datoraffären har stängt. Kundsupporten för e-böckerna har stängt.
Dessutom startade det regna och åska precis när vi skulle på promenad i morse. Så vädret har också stängt.

Håhåjaja ...

Jag är bortskämd med att kunna göra saker när jag behöver dem. Nu spricker måndagsplaneringen :).I gengäld har jag slagit in examenspresent till Unga Damen, strukit sista tvätten och plockat ner det (näst) sista i resväskan. Det är ju alltid det allra sista precis innan jag ger mig iväg. Pratat med mamma i telefon en lång stund har jag också gjort - det blir lite fullt här fram till onsdag morgon när Unga Damen och jag åker söderut.
Jag har också garderobs-shoppat lite till - det blev två svarta kjolar som kunde plockas fram igen :). Jag har nämligen planerat vad jag ska ha på mig till skolavslutningen. Så nu är det klart!

En speciell känsla blir det nog på tisdag - 9:orna ska ha ett litet "utspring" från den fina gamla skolan, där de ropas upp en i taget. För 62 år sedan sprang min mamma ut från samma skola - då med realmössan i hand. Då hette den Realskolan. För mig är det häftigt med sådana samband i tiden!

Efter utspringet ska Unga Damen bjudas på sedvanlig fika på ett mysigt konditori av mamma och mig - en tradition vi startade när hon gick ut förskolan! Tänk så längesedan det är ...

2 kommentarer:

Lisa sa...

Åhh vad avundsjuk jag blir att ni ska få ta en fika med Unga Damen när hon har slutat skolan. Det gjorde alltid jag och sonen oxå när han hade slutat, men sen två år tillbaka så har det inte blivit så eftersom jag "jobbar" :-(

Mitt grekiska liv sa...

Det förstår jag känns surt. Det är så mysigt med traditioner. I år är det ju sista gången också.