lördag 6 juni 2015

Sms från Smulan

Det blev ändå en ganska bra lördags-söndag. Jag fick ju raskt, om än motvilligt, planera om dagens sysslor.

Nu har jag en hel rad små högar av saker att uträtta de närmaste dagarna, prydligt sorterade på hyllan i hallen. Då finns det en bra chans att jag kommer ihåg dem! Där finns examenspresent, kontanter till mamma som jag är skyldig henne, kameran!, några brev som ska postas, en lista på vad jag ska handla med mig till Smulan. Och så vidare. Så har jag reserverat några böcker på biblioteket, att medtagas åt Unga Damen, när hon ligger där i sin solstol enligt specifikt solschema. Så slipper jag köpa henne något att läsa :).

Av någon märklig anledning, mitt i detta, upptäckte jag mig städandes bland vaserna. Uppklättrad på en stol. Jag har verkligen försökt hitta tanketråden som ledde mig dit - men icke!

Vi hann en lite mindre runda, Promenadkompisen och jag, det var tur det. Vi har inte så många promenader kvar att gå nu, så vi blev glada när solen kom fram till slut..

Sist men inte minst - det kom en liten hälsning från Bokbytarna som befinner sig på Smulan redan. Där skiner solen, men det blåser där också. Fortfarande - tänker jag - det har det ju gjort hela våren! De fick mig att längta ännu mera ...

Inga kommentarer: