måndag 15 juni 2015

Knackigt internet igen

För det mesta är det ganska charmigt med min mindre organiserade tillvaro här nere på Smulan. Men charmen försvinner genast när jag blir utan internet! Ännu mera så när Unga Damen har ett fullt fungerande wifi på sin mobil - MITT wifi! Som inte fungerar för mig, varken på datorn eller surfplattan :(.

I alla fall har jag börjat vandra omkring med min hemlös dator igen - nu på gyrosstället.

Det är varmt här - över 30 grader varje dag. Och typ 28-30 i sovrummet under natten. I poolen var det 29 grader idag.
Livet är ganska gott, som ni förstår ...

Vi deltar i svenska händelser så här lite på avstånd - både prinsbröllop, prinsessbarn, nyheter av det riktigt förfärliga slaget och en högst lokal fotbollsmatch som vi ännu inte fått resultat ifrån. Men vi väntar ivrigt! Det stod visst 1-1 i halvlek - vi håller tummar härifrån för en vinst

Imorgon ska jag baka mammas rabarberkaka, vispa vaniljsås och ta med till fika hos Promenadengelskan och hennes man. Jag får stiga upp tidigt! Jag har helst ugnen på innan termometern visar över 30 igen.

Inga kommentarer: