måndag 1 juni 2015

Resepyssel

Unga Damen kom in en stund här idag, mellan skola och fotbollsträning. Tillräckligt länge för att hinna  äta upp halva min lunch! Den var precis färdig - och hon gillar min mat :).

Eftersom både terminsslut och vår Smulan-resa närmar sig med stormsteg var det skönt att få en stund tillsammans. Lite planering och sortering inför resan, lite uppdatering inför skolavslutningen, lite nyheter från båda håll - sedan var den stunden slut. Jo, vi hann ju titta på en "gammal" gympafilm också - en av julshowerna Unga Damen deltog i som gymnast då hon var aktiv. Hon slutade med elitgymnastiken 2012, då fick fotbollen ta över helt. Det gick inte att kombinera två sporter när kraven och träningarna ökade på båda håll. Vi tittade på den sista showen hon deltog i - det var riktigt roligt! Däremot hann vi inte med att spela TV-spel också :). Även om hon gärna ville.

Vi gick samtidigt, hon till träning och jag för att möta Kollegan. Vi skulle ta oss en liten promenad, nämligen. Solen sken och det var 16 grader varmt, om än lika blåsigt som vanligt.

När jag kom hem igen började jag lägga ner en del i resväskan - sommarlinnen och hushållssaker och böcker och baddräkter. Så mycket mera kommer jag inte att behöva.

Nu börjar jag nerräkningen: 8 dagar till avresa :).

2 kommentarer:

Lisa sa...

Vad roligt att du tar med Unga Damen till Smulan :-) Det kommer att bli en trevlig resa.

Mitt grekiska liv sa...

Det ska bli så mysigt :)