fredag 19 juni 2015

Nytt wifi :)

Jag vet och har lärt mig att inte ropa hej för tidigt här nere på Smulan.
Men, jag har fått en ny internetanslutning idag - och den fungerar än så länge! Äldste Hyresvärdsson tillbringade en lååång stund i telefon med OTE (grekiska Telia) och mixtrade hit och dit med router och dator. Jag är glad att det inte var jag :). Problemet var mina resor fram och tillbaka mellan mina bägge länder - det har förvirrat både datorn och routern. Kan alla läsare hjälpa mig att hålla tummarna när jag åker hem - jag blir lite ledsen om det nu inte kan fungera i Sverige ...

Han satte också upp min gardinstång ovanför ytterdörren! OCH hängde upp draperiet.

Nu går jag iväg och börjar dagen.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Vilken tur att du har en sån hjälpsam hyresvärdsson :-) Förmodligen är det så att det är lite olika inställningar här hemma och på Smulan som gör att det blir förvirrande för både dator och router. Men jag hoppas att det kommer att fungera när du kommer hem igen.

Mitt grekiska liv sa...

Det fungerar åtminstone här, ända sedan igår :)