lördag 20 juni 2015

Aktiv dag idag

Ibland är jag riktigt energisk. Jag började min dag, vid 9, med att promenera raskt uppför den branta serpentinbacken till Bergsbyn, nerför sluttningen som leder ut ur byn, fortsatte JOGGANDE! ner till havet och en bit längs Strandvägen. När jag tog slut fortsatte jag den raska promenaden hem - 25 minuter alltihop.
På förmiddagen badade vi och lekte i havet, Unga Damen och jag. Hem för lite smörgåslunch, och sedan till Hotellpoolen. Där sov jag en liten stund (mitt i kaffedrickandet) innan jag simmade 500 meter. Och en hel massa bollkastande ägnade vi oss också åt.

Till middag stekte jag köttbullar och så har vi spelat en del Yatzy igen. Det blir nästan roligare för varje gång :). Ikväll meddelade Unga Damen att "de där fyrorna tänker jag inte satsa på - de är hemsökta!". Hon hade haft lite dåliga erfarenheter med just fyror :).

Nu väntar vi på VM-matchen Sverige-Tyskland - åttondelsfinal för våra damer. Vi kan nog inte se matchen någonstans, men vi får försöka följa matchen via rapportering på internet.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Nej men!! Har du blivit lika hurtig som jag med att jogga?? :-D

Mitt grekiska liv sa...

Absolut inte! 2 km kommer jag aldrig att orka mera, och det var dessutom bara nerförsbacke :)