fredag 5 juni 2015

Bråda tider

Här var det fullt upp! Och dessutom en förkylning på gång, tror jag, den vill jag INTE ha!

Igår åkte jag hemifrån halv 9 på morgonen och kom hem kvart i 8 på kvällen. Däremellan hann jag med att:
åka buss och tåg till Malmö
vara på mitt vanliga besök
lämna tillbaka de balskor som inte passade
åka tåget tillbaka till Stora Grannstaden
handla
växla pengar (euro)
åka bussen till mamma och fika där
promenera raskt 2 km till bussen mot Stora Köpcentret
handla idrottskläder till Unga Damen
infinna mig på ett litet event på IKEA (handlade om förvaring) där jag bjöds på fika och en liten goodiebag (choklad, tygkasse och klädrulle - jättebra!)
åkte bussarna hem (behövs två) (och inte för att jag handlat så mycket, utan för att det inte går direktbuss)

Det var en låång dag. Så jag kunde inte somna, och vaknade ändå halv 6 i morse. Så blir det för mig när jag gör för mycket och inte hinner med återhämtning mellan varven.

Idag har jag bara tvättat det sista innan resan, och fikat med Blekingskan som passerade min lilla stad lite hastigt idag på förmiddagen och smet inom mig en stund på vägen hem. Jag följde henne till bussen - och vem sitter på just den bussen och blir jätteglad? Unga Damen, som slutat tidigare idag. Så nu fick de sällskap av varandra en bit på vägen. Och jag fick en helt oväntad extra kram :). Kramar kan jag aldrig få för många.

Se'n har det gått väldigt långsamt resten av dagen ska jag säga. Jag vet faktiskt inte vad jag gjort. Men jag vet att jag ska lägga mig alldeles strax :).

2 kommentarer:

Lisa sa...

Ojoj vad du har hunnit med att göra mycket :-)

Mitt grekiska liv sa...

Det fick bli lite 0-100! Jag kan om jag anstränger mig :)