onsdag 24 juni 2015

Fel kamerakabel ...

Idag var jag fast besluten att ladda in två veckors bilder från kameran till datorn. För att kunna visa lite av vår tillvaro här.
Jag kan inte. Jag har tagit med mig tre sladdar som passar till surfplattan och läsplattan, och ingen som passar till kameran. Ibland är jag inte väldigt glad åt alla nya elektroniska leksaker jag har samlat på mig ... Som idag.

Det får helt enkelt bli ett större bildalbum när jag är hemma igen om sisådär en vecka.

För övrigt njuter vi av sol och pool och mat och trevliga stunder med vänner. Jag har promenerat några dagar nu med Promenadengelskan, både Unga Damen och jag har simmat en del i poolen - för min del blev det 1000 meter igår och 650 meter idag.

Min lilla frivilliga "anställning" som internationell hjälpreda uppe i poolbaren blir lustigare för varje dag :). När Hedersbrorsonen är ensam där på eftermiddagarna och någon till hans stora förskräckelse pratar mera engelska på en gång än han kan hantera - då dumpar han dem raskt på mig! Komplicerade beställningar i baren, tidtabeller, avresor. Där ligger jag snällt under mitt parasoll och får plötsligt en telefon i handen där en stackars engelsktalande turist finns i andra änden får förklara för mig vad de vill, vänta medan jag översätter att de vill bli hämtade vid båten när de anländer till Stora Grannbyn, vänta medan Hedersbrorsonen och jag försöker reda ut våra språksvårigheter - och hittills har den stackars turisten funnits kvar för att lyssna på svaret :).

Jag får en hel del beröm där i baren, för min goda grekiska. Haha! Den är väldigt, väldigt dålig, men för den som inte kan någon grekiska alls är det lätt att bli imponerad :). Hedersbrorsonen är inte imponerad, kan jag säga, han är bara desperat!

Ikväll har Unga Damen och jag ätit vansinnigt god pizza tillsammans med Bokbytarna. En härlig och trevlig kväll, och lite bokbytande blev det också.

Inga kommentarer: