söndag 21 juni 2015

Beachvolley på Smulan

Idag var det en hel beachvolley-dag. Härliga Grekland!
Igår visste arrangörerna inte vilken tid damerna skulle spela idag, men vi fick lämna våra telefonnummer för besked.
Idag på morgonen hade ingen hört av sig.
Kvart i 10, medan den något trögväckta Unga Damen åt frukost, gick jag ner till stranden för att fråga. Där satt två grekiska unga män, som inte talade engelska. Alls. För övrigt helt tomt, och planen var inte klar. Min grekiska räckte till att förstå att damturneringen nog skulle börja vid 10 - halv 11. Efter att ha meddelat detta till Lagkompisens mormor (Lagkompisen sov nämligen) gick jag hem för att få med mig Unga Damen till halv 11.
Det kändes som lite lagom :)

När vi kom ner till planen hade förberedelserna börjat. Själva spelet skulle nog börja halv 11 - 11. Trodde de.
För att vara rättvis började första matchen faktiskt 20 över 11.

I sammandrag: Unga Damen och Lagkompisen kom 6:a. En svenska och en grekiska som nästan aldrig spelat beachvolley, inte kände varandra och skulle kommunicera på engelska. De spelade 2 matcher och förlorade båda. Det var 6 lag som deltog, mer säger jag inte.

Utslagna ville vi gå hem allihop, så jag gick och kollade - alla de där medaljerna på bordet, skulle de delas ut till alla deltagarna? Och kunde "vårt" lag i så fall få sina?

- Javisst, naturligt vis skulle de få medaljer! Varpå tävlingsledaren högtidligt gratulerade dem till 6:e-platsen och hängde på dem medaljerna :).
Och så fick jag en medalj jag också! Beachvolleyturnering på Smulan 2015 :).

(jag är faktiskt värd en medalj efter att ha suttit på en liten hård stol mellan halv 11 och 16)

Inga kommentarer: