onsdag 19 november 2014

Nu fryser jag ...

Tyvärr - gymträningen blev inställd i går förmiddag. Mitt fel - jag kände mig inte bra. Frusen och huvudvärk, med lite irriterad hals. Te och soffa fick ersätta all motion. Men inte är jag bättre idag för det, inte. Jag vaknade halv 11 (!) idag, så något litet fel är det med det kroppsliga just nu.

För att få lite avbrott i virkandet har jag pysslat lite vid datorn de här bägge (förlorade) dagarna. Resultat: 1 väggalmanacka med grekiska bilder är beställd, liksom nya visitkort. 2 nya presentkort på 100 kr vardera är beställda. Och en utbetalning av panelpengar, 80 kr, till Paypal, är fixad. Till sist anmälde jag mig till 3  nya uppdrag som "hemlig shoppare" i nästa vecka - där får jag så småningom 480 kr till kontot. Många bäckar små ...

Men lite utgifter måste man väl också ha - så jag hittade en flygbiljett Köpenhamn-Grekland för 932 kr, till min nerresa nästa höst. 31 augusti åker jag ner till Smulan efter ett par månader hemma i Sverige under sommaren. Hemresan i oktober får jag boka sedan, den var alldeles för dyr just nu.

Åter till C-vitamindrickan och det gröna téet :)


4 kommentarer:

Lisa sa...

"Hemlig shoppare"? Vad är det?

Mitt grekiska liv sa...

Man kan anmäla sig till "hemliga uppdrag" i olika affärer, kolla på Ipsos Mystery shopper. jag har hittat 3 uppdrag på 1 år ungefär, men det beror också på var man bor.

Lisa sa...

Uhh..behöver man kanske ha tillgång till bil för såna uppdrag?

Mitt grekiska liv sa...

Jag har ingen bil, det fungerar utmärkt. Jag tar bussen :).