fredag 21 november 2014

Fredagskväll

Nu har en hel vecka försvunnit igen ... Idag har jag förstås sett en skymt av solen, för första gången den här veckan, det piggade upp mig en stund. Annars fortsätter min halvkrasslighet, utan att varken bli bättre eller sämre. Simningen blev inställd idag, så enda motionen hittills i veckan är en långpromenad i måndags morse. Istället sov jag till halv 11 igen - ett tydligt bevis på att jag inte är frisk.

I eftermiddags ringde en budfirma och ville leverera ett paket till mig - så trevligt. Det var lite beställda julkappar till Barnbarnstjejen, som ska få en enda klapp med många klappar i till jul. Innehållet är förstås hemligt en månad till ...

Jag tillhör ju numera den sorten som köper presenter lite då och då under året, när jag kan fynda trevligheter passar jag på. Nu var det ett sådant tillfälle - 60 % avdraget.

Den här leveransen innebär också att jag nästan är klar med julklapparna :). Det jag funderar på är att köpa en extra klapp till min mamma - det har nämligen kommit till min kännedom (= hon var oklok nog att berätta själv) att hon klänger omkring uppe på en liten kökspall med torktrasor och ibland med dammsugaren. Utan något att hålla i. Jag tror att jag vill göra hennes (och min!) tillvaro något tryggare genom att ge henne en liten, men rejäl, hushållsstege med "handtag". Att försöka få henne att sluta klättra runt tänker jag inte ge mig på förrän hon är betydligt äldre än nu ... Visserligen är hon liten, men kraftfull, det är hon :).

För övrigt fortsätter jag med virkandet, förstås. Just nu syr jag ihop tomtedelar. Imorgon SKA jag sy väskfoder så att de virkade väskorna blir klara. Trevligt nog fick jag en beställning på grytlappar idag, som ska levereras innan jul, så nu får jag börja organisera mina olika uppdrag :).

Inga kommentarer: