söndag 2 november 2014

Min söndag - i bilder

Jag vaknade till en ljuvlig himmel, där solen just gick upp. Att kunna börja dagen med något vackert så fort man öppnar ögonen ... Det sätter liksom tonen för hela dagen, för mig.


Och när jag reste mig upp - då såg jag det här:










 Halv 9 kom Promenadkompisen med överblivna förvaringslådor - hon stor-renoverar hemma hos sig. En lång promenad tog vi idag, i det härliga vädret! Vägen ner längs havet där det är så vackert.



 Hemma igen efter drygt en timme tog jag söndagsmorgon med DN och frukost - det är lyx, det! Det gav lust att organisera om i mina garn- och tygförråd, som tenderar att växa till sig  och bre ut sig över större och större ytor ... Men nu, minsann! Nu har jag beskurit samlingarna en del. En liten del, men ändå. Framförallt har jag bättre ordning och det mest aktuella är överblickbart. Några av garnkorgarna är tömda och garnet inflyttat i garderoben, där det dammar av sig betydligt mindre! Tygerna jag inte använder lika mycket nu, de fick flytta på sig och ligger nu prydligt i mina nya lådor.

                                                                           FÖRE:

                                                                          EFTER:





På köpet fick jag tömt flera lådor i min egen garderob, när jag flyttade ihop mina väl spridda textilattiraljer, så nu kan jag ordna om där också :).

Tänk vad några förvaringslådor kan ställa till med! Och så roligt det är att organisera om!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Nej men :-) Titta så fint du fick det med dina förvaringslådor

Mitt grekiska liv sa...

Jag blev så nöjd att jag fortsatt lite här och där i rena farten :) Nu ligger det en liten hög med diverse vid ytterdörren och väntar på att jag ska vara på väg ut ...