lördag 8 november 2014

Innesittardag

Större delen av dagen har jag tillbringat i soffhörnet med först lördags-DN och sedan mina små tomtar. Nu har jag 8 st tomtar färdiga, och känner mig nöjd med dem.

Nu har jag gått vidare till att göra färdigt 2 par pulsvärmare som har fått ligga till sig länge ...

Projekt "använd upp det garn jag har" fortsätter! Undrar hur länge jag klarar det? Jag fick förresten ett bra tips här igår, om mina lagrade tyger - att jag ju kan sy upp dem till saker jag kan sälja.

Ikväll har jag mest suttit vid datorn. Bl a har jag intensiv-mailat med Engelskan, samtidigt som jag letat runt hos flygbolagen efter billigast möjliga biljetter Grekland-England tur/retur till guldbröllopet nästa år. Det blir Ryanair, från fredag till onsdag. Allt festandet går av stapeln på söndagen. 1175 kr kostade biljetterna, ett fyndpris!

Jag fortsatte på fyndtemat och har nu beställt presentkort från mina paneler - 100 kr på Jysk och 500 kr på Mediamarkt. På Jysk ska jag köpa en sittpuff (med förvaring) som jag ska ha nere på Smulan. På Mediamarkt ska jag försöka spara ihop en liten hög presentkort som jag, åtminstone delvis, kan betala en Ipad med. Egentligen inte mitt favoritställe (har aldrig ens gått in där, bara för att deras reklam är så hemsk), men det fanns inte så mycket att välja på i elektronikväg.

I morgon bitti ska det bli promenad :). Halv 9 kommer Väninnan/Promenadkompisen.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Håller med om att MediaMarkt inte är något favoritställe, men som du skrev så finns det inte så mycket att välja på i elektronikväg. Jag hade två presentkort på SIBA, som inte heller är någon favorit, men som tur var, så ville sonen ha ett tv-spel och då kunde jag betala via nätet med dom presentkorten :-)

Mitt grekiska liv sa...

Kollade priserna - Ipaden var billigare på Mediamarkt ... Därav valet :)