onsdag 5 november 2014

Första dagen

Jag klarade min helt nya regel! Inte ett enda litet garnnystan har slunkit ner i min kasse, och heller inga klädinköp. Trots att vägen mellan bussen och massagen går genom hela köpgatan ...

Däremot ... Jag har köpt en liten, liten bit spets för att garnera ett par pulsvärmare med. Och en taklampa :). En liten tygboll i retrostil som ska hänga i hallens vinkel mot garnrummet. Jag ska bara byta tyg först - ur gömmorna, naturligtvis :). Lila eller knallgrön gör sig inte jättebra i min hall, och det fanns inte fler färger att välja på.

Puh. Nu är det bara två stadsdagar kvar.

Det börjar samla ihop sig till en sy-dag, därute på köksstolen. En av mina älsklingskjolar har brustit på baksidan och legat till sig länge nu. Och när jag röjde bland tygerna hittade jag ett jättefint retro-tyg jag köpt vid tillfälle och helt glömt bort (sådana små missöden händer lite då och då här hemma, kan jag berätta). Nu ska det bli en ny köksgardin istället för att ligga i mitt skåp. Och så nytt tyg på lampan.

Dessutom har jag ju några väsk- och kuddfodralsfoder att sy till. Perfekt som löpande bands-arbete når jag fått till rätta måtten.

Imorgon Malmö. Där MÅSTE jag inte passera affärer. Förutom ett köpcentrum som jag inte är så intresserad av ändå. Fast runt hörnet, där ligger det en helt ljuvlig garnaffär ...

Inga kommentarer: