fredag 7 november 2014

Tredje dagen

Idag har jag bara köpt mat. Tre frestande stadsresor på lika många dagar, och inga garninköp. Och inte fler svarta linnen/tröjor/kjolar (välj själv) heller.

Reumatologen menade att jag mådde riktigt bra, dessutom, en sak att glädjas åt :) Alla prover helt okej, så inga bieffekter av medicinen jag måste ta.

Men det blev inte så bra med den där maten jag köpte - jag var så hungrig när jag handlade att det blev mera snabbt än bra. Och sedan orkade jag ändå inte laga mat ... Det blev mackor med leverpastej till "middag".

Jag fick en inbjudan med mailen igår kväll. Till ett guldbröllop i september nästa år, och en 70-årsdag samtidigt. Familje- och vänkretsen far och flyger och bor i olika länder lite hur som helst, därav en tidig inbjudan - den "riktiga" kommer något senare ... Jag befinner mig i Grekland då, hoppas jag, så jag flyger tur/retur London över en helg därifrån. Lite roligt med en ny flygrutt - jag börjar känna mig som pendlare Kastrup-Grekland.

Guldbröllopet (firandet, alltså) äger rum på en kanalbåtstur i London, med (troligen guldig) lunch på båten. På kvällen blir det guldfest i hemmet.
Jag är lite glad att jag har tid på mig att tänka ut något bra i present till paret, och en 70-årspresent på samma gång. Och en 70-årspresent redan i mars, också. Det är Engelskan som fyller i mars, och hennes man i september - de gifte sig på hans 20-årsdag. Och de är fortfarande gifta - inte helt vanligt nuförtiden ... Fast vanligare i England, som är något mera konservativt än Sverige i vissa avseenden.

Nu längtar slutet på min kvällsbok efter mig - den ligger därinne på kudden och väntar, i den renbäddade sängen. Härligt!



2 kommentarer:

Lisa sa...

Vad du är duktig som kan hålla dig från att handla det du inte behöver :-) Och det är ju inne nu att man ska återanvända saker och göra om allt. Du ska se att du kommer bli av med en hel del tyger och annat som du har liggandes. Kanske sy något som du kan sälja?

Mitt grekiska liv sa...

Jag känner mig jätteduktig! Nu ska jag bara klara resten av dagarna också ... Jag gillar absolut återanvändning och har funderat lite vad jag kan hitta på med tygerna. Bra att få lite pepp!