torsdag 13 november 2014

Det där med november ...

Det fortsätter ju varenda dag, eller hur?
Inte riktigt sant förstås, i tisdags var det riktigt fint när jag cyklade bort till Kollegan för vidare promenad till gymet. När vi kom ut därifrån en timme senare sken solen :).

Men igår och idag - då har det bara regnat och blåst och varit väldigt grått. Det blir ganska mycket gjort på virkfronten och läsfronten när det ser ut sådär utanför mitt fönster. Men inte mycket annat ... Det blev alltså lite grönsaksrester till middag idag, tillsammans med ris. Nästan likadant som igår, fast då slantade jag i en bortglömd wienerkorv också. Nu börjar det bli mera av en utmaning att få ihop till en middag :).

I morgon måste jag nog ta mig till affären, hur vädret än ser ut.

På gratisfronten har jag kunnat beställa två presentkort till, för gjorda panelundersökningar. 100 kr till på Mediamarkt, och 100 kr på CDON (de hade inte MM just där). Och så fick jag ett provexemplar av tidningen "Äkta Mat" - riktigt trevlig, med några härliga recept. Den la jag ut på köksbordet, för att inspirera inför besöket i mataffären i morgon.

Grekland och Smulan känns ganska långt borta just nu ...

Inga kommentarer: