tisdag 4 november 2014

Jag är väldigt bra :)

Idag var första dagen på en, för mig, ganska fullbokad vecka. Den började jag med att stiga upp tidigt, virka lite på en tomte och sedan bege mig till Kollegan. Per cykel - i motvind. Därifrån tog vi en promenad ut till gymet och tränade i en timme innan vi promenade hem igen.

En mycket välförtjänt fika fixade hon åt oss medan vi pratade ikapp oss om de senaste månaderna - vi har inte setts sedan i september (vi har bara skött varandras post medan någon av oss befunnit sig i annat land). Efter ett par trevliga timmar satte jag mig på cykeln igen - gissa om vinden hade ändrat riktning? Jodå, det hade den ... Motvind igen, alltså.

Eftermiddagen har jag tillbringat med tomtevirkning - en trevlig sysselsättning så länge det inte handlar om att sy ihop delarna på slutet. Men nu har jag nästan 5 tomtar färdiga inför vår lilla julmarknad uppe i Blekinge första helgen i december. Blekingskan (som stickar ungefär lika mycket som jag virkar) och jag, vi startade en ny tradition förra året. Ekonomiskt gick det inte lysande precis, men trevligt hade vi!

Imorgon åker jag till Mindre Grannstaden för massage - mmm, så skönt. Torsdag är det Malmö, och på fredag Stora Grannstaden för det årliga besöket på Reumatologen. Då har jag tänkt att min mamma ska få bjuda mig på lunch, när jag ändå befinner mig i hennes stad. Hon råkar nämligen vara skyldig mig en födelsedagspresent :). Och 150 kr, också - kom jag ihåg nu - som jag lagt ut för henne.

Och så en liten Gratis-rapport: 2 presentkort på 100 kr vardera är beställda, och i mataffären hämtade jag ut en gratis Keso med yoghurt idag. Mineralvattnet som också ska bli gratis hade de inte i min affär, så det får jag vänta på.

Berättade jag att det nu är absolut köpstopp på kläder och garn här hemma? Det blir en spännande vecka - med 3 stadsdagar i rad för en lite svulten landsortsbo :).

Inga kommentarer: