måndag 10 november 2014

Novembermåndag

En helt vanlig novembermåndag ...

Jag började (nästan) dagen med att cykla ner till min hårfrisörska, för en två-timmarssession. Nu är jag så fin, så :). Nyklippt och med nya blonda slingor känner jag mig både fräsch och belåten. Vädret var verkligen novemberfuktigt, men jag hade lite tur ändå - på eftermiddagen hällregnade det en bra stund. En väldigt bra anledning till att stanna inomhus resten av dagen, kura upp mig i soffhörnet (jag ska fotografera det omtalade soffhörnet endera dagen) och greppa virknålen. Det är dags för ny leverans av grytlappar i morgon, så den sista beställningen skulle bli färdig.

Ikväll lyssnade jag på Sydnytt, och fick veta att just idag är det officiellt höst här nere. Meteorologiskt sett, alltså - något med att dygnsmedeltemperaturen ska hålla sig under 10 grader i 5 dagar i följd. 10 november tog alltså den skånska sommaren slut :). Kan undras vilken meteorologisk definition man har på årstiderna nere i Grekland?

Dagens gratis-händelse är att jag blivit utvald till "testpilot" på ett mobilabonnemang i 3 månader. Jag får alltså gratis mobil under den tiden :). Företaget som låter göra testerna är Smartson, och jag har ofta tur och får prova allt möjligt, trots att det är väldigt många som ansöker. Te, ost, smörgåsmargarin och ett annat mobilabonnemang är bland de saker jag provat. Idén är klart att ragga kunder genom att bjuda på något, och då har vi ju nytta av varandra :). Om någon missat det gillar jag gratis - det blir lite pengar över till mitt Grekland så.

Inga kommentarer: